השריפה בהרי ירושלים • ראה"מ: "אם יש ספק סכנה לפנות את כולם"

    בנצי לייזרוביץ 2 Comment on השריפה בהרי ירושלים • ראה"מ: "אם יש ספק סכנה לפנות את כולם"

    מספר מרכזי קליטה נפתחו לתושבים המפונים | בית מאיר, כיסלון, רמת רזיאל, גבעת יערים, ההרחבה בשואבה ובית החולים איתנים | ראה"מ בדיון: "אם יש ספק, אין ספק. בכל ספק שעולה לגבי הצורך בפינוי – יש לנקוט בגישה מחמירה ולפנות את כולם" | הישיבה בבית מאיר נקלטה בקרית יערים

    השריפה הערב צילום: פלאש 90
    11:28
    01.05.24
    רחל פסטג No Comments on הרבנית ימימה מזרחי: "בזכות חלת המפתח ה' יפתח את כלא החטופים"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שריפת הענק בירושלים הולכת ומתבררת כאחת השריפות הגדולות ביותר שפרצו בישראל, מאמצי הכיבוי נמשכים כל העת ועם רדת החשיכה ייפסקו מאמצי הכיבוי המוטס.

    ראש הממשלה, נפתלי בנט, קיים לפני זמן קצר הערכת מצב בעניין השריפה בהרי ירושלים והדגיש כי "אם יש ספק, אין ספק. בכל ספק שעולה לגבי הצורך בפינוי – יש לנקוט בגישה מחמירה ולפנות את כולם". ראש הממשלה ציין, כי משרד הביטחון וצה"ל יסייעו לכוחות הכיבוי וההצלה במאמציהם בהתאם לצורך וללא הגבלה.

    בנוסף, רה"מ הנחה לעדכנו בהקדם במידה ועולה צורך בגיוס סיוע אווירי לכיבוי השריפה ממדינות אחרות.

    כעשרת אלפים מתושבי המושבים הסמוכים פונו עד כה. ממועצת קרית יערים נמסר כי "עד כה קלטה המועצה קרית יערים שבפרוזדור ירושלים את ישיבת בית מאיר שהגיעו להתארח בישוב בשל השריפה ועשרות חיילים שמוצבים באזור. המועצה קלטה גם מספר משפחות מישובי האזור. המועצה סיפקה לאורחים ארוחת ערב נערכת לסידור מקומות לינה. ראש המועצה יצחק רביץ וצוותי המועצה נערכים לקלוט משפחות נוספות מהאזור שפונו".

    ישובים שפונו: בית מאיר, כיסלון, רמת רזיאל, גבעת יערים, ההרחבה בשואבה ובית החולים איתנים. נפתחו 3 מרכזי קליטה – במרכז יד חריף (בצרעה), בית ספר עין כרם ובחדר האוכל בקרית ענבים. צירים חסומים -כביש 395 לשני הכיוונים מצומת אשתאול עד צומת כרם.

    בישובים בית מאיר, שורש, שואבה וכיסלון נבלמה האש והיא אינה מסכנת תושבים. ביישוב גבעת יערים ורמת רזיאל עדיין אין שליטה על האש, עקבות הרוח החזקה יש קושי להשתלט על האש.

    ממד"א נמסר: חובשים ופראמדיקים של מד"א העניקו עד כה טיפול רפואי ל 3 נפגעים קל משאיפת עשן שבשלב זה לא נזקקים לפינוי לבית חולים. כוחות גדולים של מד"א שפרוסים בשטח מאבטחים רפואית את פעולות הכיבוי וערוכים להעניק טיפול רפואי במידת הצורך.

    תיעוד ראשוני של נזקי השריפה בשמורת הטבע הר הטייסים. צילום בוריס קריפק רשות הטבע והגנים:

    צילום: פלאש 90

     

    ראש העיר ירושלים, משה ליאון, שוחח טלפונית עם ראש מועצת מטה יהודה, ניב ויזל והציע כל עזרה שתידרש על כל המשתמע. "עיריית ירושלים עומדת ומוכנה לסייע לכם בכל צורך וככל שידרש" אמר ליאון לויזל.

    בנוסף, נציג עיריית ירושלים נמצא בחפ"ק שהוקם בשורש ויעניק סיוע לתושבים המפונים. צוותי העירייה עומדים בקשר עם מקבילהם במטה יהודה ונכונים לסייע בכל נקודת זמן שתידרש.

    מפכ"ל המשטרה במסוק מעל השריפות עושה דרכו לחפ"ק המשטרתי בשורש:

    תיעוד השריפה: יונתן שינדל פלאש 90



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      זהה נראה מזעזע וגם נורא מפחיד זה לא אמיתי בכלל

    2. 1

      אין אש מגיעה אלא בגלל חילול שבת…….